Opublikowano:

Jak zrobić sos czosnkowy fit na jogurcie

Przepis na najlepszy sos czosnkowy fit. Domowy, łatwy w przygotowaniu i szybki. Smakuje tak samo a nawet lepszy niż sosy podawane w pizzeriach. Do tego to tylko kilka prostych i niedrogich produktów.. rewelacja, zwłaszcza jeśli jesteście na diecie. Jeśli szczególnie zależy wam na zmniejszeniu ilości kcal możecie zrezygnować z dodawania majonezu i zastąpić go jogurtem (który powinien być dosyć gęsty)

Sos czosnkowy fit
Sos czosnkowy fit

Składniki na sos czosnkowy na jogurcie:

  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki cukru
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie sosu czosnkowego z jogurtu naturalnego

Sos czosnkowy fit
Sos czosnkowy fit

Do naczynia wlej jogurt naturalny, dodaj majonez – konsystencja powinna być lejąca, niezbyt gęsta. Możesz zrezygnować z majonezu jeśli aktualnie jesteś na diecie. Następnie dodaj 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę. Co do ilości czosnku- wszystko zależy od tego, jak bardzo czosnkowy chcesz uzyskać sos. Możesz użyć więcej czosnku, jeśli lubisz bardziej intensywne smaki. Dla mnie delikatny posmak jest lepszy. Wsyp pół łyżeczki cukru i zioła prowansalskie. Na koniec sól, pieprz do smaku. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki i spróbuj sosu. Odstaw do lodówki na trochę, aby sos się przegryzł. Gotowy sos można doprawić solą i pieprzem lub innymi przyprawami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *